هنگام برنامه نویسی برنامه های اندروید مبتنی کلاس های تابستانی بر جاوا، باید فیلدها یا متغیرهایی را برای ذخیره داده ها تنظیم کنید. همچنین باید سازنده، توابع گیرنده و تنظیم کننده، toString ()، برابر () و hashCode () را ایجاد کنیم. با این حال، کاتلین این وظایف را از طریق اتوماسیون ساده می کند. شما فقط باید کلمه کلیدی "داده" را در تعریف کلاس وارد کنید. کامپایلر آنقدر هوشمند است که به طور خودکار متغیرها یا فیلدهای مختلف مانند getter و setter، constructor و غیره را ایجاد کند.
کاراکترهای وایلد
کاتلین هیچ نوع عام ندارد. جایگزین های حروف عام در Kotlin، پیش بینی های نوع و واریانس سایت اعلام هستند.
جاوا از کاراکترهای wildcard پشتیبانی می کند. معمولاً یک علامت علامت سؤال (؟) است که نشان دهنده نوعی است که شناخته شده نیست. ایمنی نوع را در کدهای مبتنی بر جاوا برنامه بررسی می کند.
اضافه بار اپراتور
در کاتلین، می توانید بدون زحمت از عملگرهای کلاس های تابستانی ریاضی مختلف مانند جمع، تفریق و تقسیم استفاده کنید. بنابراین، می توانید به راحتی اشیاء را با هم مقایسه کنید یا با استفاده از نمادها یک بررسی برابری انجام دهید.
با این حال، زبان برنامه نویسی جاوا عملگرهای ریاضی را به انواع داده های جاوا پیوند می دهد. به عنوان مثال، شما می توانید از عملگر جمع فقط با انواع رشته و عددی برای جمع استفاده کنید. انواع دیگر داده های جاوا نمی توانند از عملگر افزودن مجدد استفاده کنند.
نتیجه گیری: جاوا یا کاتلین؟
از دیدگاه فروشگاه گوگل پلی، کاتلین زبان برنامه نویسی رسمی برای توسعه ایرانیان سایبراپلیکیشن های اندروید است. اکثر توسعه دهندگان مایلند از Kotlin برای پذیرش برنامه خود در فروشگاه Play استفاده کنند.
با این حال، جاوا همچنان زبان برنامه نویسی عمومی برای اندروید و سایر سیستم عامل ها است. در نهایت، سطح راحتی توسعهدهنده و استراتژی بازاریابی اسپانسر تصمیم میگیرد که کدام زبان برنامهنویسی مناسب پروژه توسعه برنامه اندرویدی آنها باشد. من می خواهم توسعه بازی اندروید را یاد بگیرم. من دانش برنامه نویسی ندارم بنابراین برای توسعه بازی های اندرویدی باید کلاس های تابستانی جاوا و اکلیپس را یاد بگیرم.
یا باید Unity 3d را یاد بگیرم. و آیا دانش برنامه نویسی جاوا برای توسعه بازی های اندروید در وحدت لازم است؟ یا دانش جاوا اسکریپت / UnityScript انجام خواهد داد. آیا می توانم بازی های اندروید را به صورت یکپارچه و تنها با دانش جاوا اسکریپت توسعه دهم؟
مزایای Unity نسبت به Java / eclipse و بالعکس در مورد بازی توسعه دهنده اندروید چیست؟
توسعه بازیهای اندرویدی با استفاده از یونیتی شامل یادگیری #c یا نسخهای از جاوا اسکریپت است (که من توصیه نمیکنم). همانطور که به استفاده از جاوا با eclipse اضافه شده است.
مزایای واحد - تعداد زیادی از مردم از آن استفاده می کنند، کلاس های تابستانی به معنی نمونه های زیادی. - اگر در کد خاص پلتفرم دقت کنید، می تواند به راحتی به محیط دیگری منجر شود. - همراه با اکثر دستورالعمل های لازم
مزایای جاوا / eclipse. - شاید افراد کمتری از آن استفاده کنند؟ (مطمئن نیستم که برای اکثر افراد از unity استفاده می کنم) - AFAIK نمی تواند به برخی از محیط ها منجر شود (دستگاه های AKA Apple)
در هر صورت شما نیاز به یادگیری یک زبان برنامه نویسی دارید کلاس های تابستانی و هم جاوای eclipse (نه جاوا اسکریپت) و هم c# یونیتی هر دو از بسیاری جهات محبوب و مشابه هستند، بنابراین پس از یادگیری یکی، یادگیری دیگری کار چندان دشواری نخواهد بود. اما دقیقاً همانطور که در کامنت می گوید، اگر در زمینه اسکریپت نویسی تازه کار هستید، بهتر است اطلاعات کلی در مورد چگونگی و چرایی کار هر دو زبان را بیاموزید.